BİLKA - Bilge Kadın Araştırma Merkezi
 
Postmodernizm çağında açığa çıktığı gibi modern ekonominin “ihtiyaç, üretim, tüketim gibi bütün kavramları temelden maluldür. Bu illetin arkasında ise dayandığı dünyagörüşüne ilişkin meta-ekonomik bir büyük değişim yatmaktadır.




Postmodernizm çağında açığa çıktığı gibi modern ekonominin “ihtiyaç, üretim, tüketim" gibi bütün kavramları temelden maluldür. Bu illetin arkasında ise dayandığı dünyagörüşüne ilişkin meta-ekonomik bir büyük değişim yatmaktadır. Eski ve yeni ekonominin ontolojik anlamlarını karşılaştırmak, bunu göstermeye yetecektir.

İnsan, mutlak ganî (gayr-i muhtaç) olan Rabbine fakir (muhtaç) yaratılmış bir varlıktır. Bu anlamda din, “tin, can ve ten” denen madde ve mânâdan mürekkep kompleks bir varlık olarak yaratılmış insanın maddî ve manevî tüm ihtiyaçlarını karşılamak için gönderilen ilahî bir ekonomi olarak görülebilir. İnsanın maddî ihtiyaçlarını karşılamaya yarayacak dar anlamda ekonomi disiplini, bu geniş anlamda “büyük ekonomi” olarak dinin parçasıdır ki ekonomi karşılığında kullanılan Arapça iktisâd kelimesinin etimoloji ve semantiğinde ekonominin maddî ve manevî boyutları arasındaki bu ilişki açıkça görülür.

Prof. Dr. Bedri GENCER`in "Aşkınlıktan Yüceliğe Tüketim" başlıklı makalesini buraya tıklayıp indirebilirsiniz.
 
 

İsminiz
Mail adresiniz
Konu
Mesajınız

 
 

::: Prof. Dr. Bedri GENCER - Diğer Yazılar

 
# 30 Kasım 2017 Perşembe
# 8 Mayıs 2017 Pazartesi
# 4 Ekim 2012 Perşembe
Geleceğin Toplumuna Yolculuk
Çerçeve dergisinin bu sayısı, “teknoloji, ekonomi, siyaset, işletme, sosyoloji, psikoloji gibi çeşitli açılardan gelecekte nasıl bir dünyada yaşayacağız?” sorusuna cevap arayan yazılardan oluşuyor.
 
 

 
 
 

 

 

::: BİLKA Haberci

İsminiz
:
e-Posta
:
 
 Katıl  Ayrıl
 
BİLKA - Bilge Kadın Araştırma Merkezi © 2008 - Tüm hakları saklıdır